Catahyas årsmöte 2005

1 november 2004

Lördagen den 26 februari 2005, kl. 15.00, håller föreningen Catahya sitt årsmöte. Platsen är lokalen “Freja” i centrala Skövde. Årsmötet planeras hålla på i fem timmar, inklusive pauser och en föreläsning i mötesteknik, och beräknas således sluta 20.00.
I princip allt som rör föreningen kommer att dryftas. En ny styrelse ska väljas, årsbudget och verksamhetsplan ska antas och gruppdiskussioner om Catahyas framtida struktur finns på dagordningen. Årsmöte, helt enkelt. Det är dags att börja fundera på om du vill sitta med i styrelsen!

Men sedan då? Tja, för er som inte vill traska ut i den kalla Skövdenatten efter mötet arrangeras i samband med mötet en stor IRL-träff. Så istället för att ta ett tåg hem och tillbaka till den grå verkligheten erbjuder Årsmötesgruppen istället till en helg av umgänge med Catahyaner, sömnlöshet, spelorgier och motsvarande.
Faktum är att lokalen slår upp portarna redan på fredagskvällen, så Årsmötesdeltagare med intresse för IRL-träffar uppmanas ta sig dit närhelst de vill på fredagen, dock kommer lokalerna kanske inte vara iordningställda förrän framåt kvällen, då det hela är tänkt att officiellt invigas.

Emedan årsmötesgruppen ämnar bjuda på frukost och fika under helgen, kommer en deltagaravgift på 100 kr att tas ut, varav 20 kr är städdeposition, som återfås om man deltar i städningen och iordningställandet av lokalerna vid helgens slut.(Denna avgift är alltså endast aktuell om man avser närvara på IRL-träffen, årsmötet är gratis.)
Förutom frukost och fika måste tyvärr deltagarna stå för egen middag och lunch, då ett kök modell större, som skulle krävas för att laga mat till alla, inte finns i den aktuella lokalen. Dock ligger lokalen centralt, så restauranger finns i närheten, och Årsmötesgruppen kommer att försöka tillse att enklare mat också kan erbjudas på plats.
Förutom själva årsmötet kommer under helgen turneringar i Risk och Magic att anordnas, tillsammans med frågesporter, Mordheimspelande, samt om vi har tur, ett minilajv. Huvudaktiviteten kommer dock att vara alla trevliga Catahyaner som finns att umgås med, inte sant?
Träffen slutar officiellt söndag eftermiddag, med städning (14 00) och farväl.

Årsmötesgruppen hoppas att så många av Catahyas medlemmar (och icke-medlemmar, släpa dit dem och gör dem till medlemmar) som möjligt vill delta vid årsmötet, dels för att stärka föreningen och föreningsdemokratin genom att göra sina röster hörda på årsmötet, men även för att det i sig själv med största säkerhet kommer att bli en oförglömlig helg, både för erfarna IRL:are och nykomlingar.

Vi ses i Skövde!

Årsmötesgruppen